2014. május 29., csütörtök

A lét elviselhetetlen könnyűsége


Kedveskéim!

Alapvetően szeretem a bizarr helyzeteket, nyilván alkati sajátosság avagy neveltetés (a tetanusz, az alkohol és Jean-Claude van Damme együttes jelenléte fiatal koromban), hogy kiválóan szórakozom, mikor mások konszolidáltan szájuk elé kapják a kezüket és finomkodva a bokrok közé, némi hányás (feltehetően van hozzá közöm) tetejére alélnak vagy valami ilyes, majd leszarja őket egy kistestű állat (önszántából). Nem állítom, hogy ezt az egész babavárás – dolgot pusztán a fenti okból kifolyólag vállaltam volna be, nyilván persze játszott benne szerepet, hiába tagadnám.
A várható ajándékhullám is vonzott.
Kissé.
Persze a legelején még csak nem is sejtettem, hogy milyen nagyszerű tapasztalatokkal fogok gazdagodni morbid élmények terén, hiszen közelebbi kapcsolatba kerülök az egészségüggyel, melyet eddig széles ívben igyekeztem elkerülni, hatékonyan alkalmazva „a pálinka mindenre jó, beleértve a lábcsonttörést”- tézist, illetve dédnagymamám életvezetési tanácsát az Unicumról: „Ez gyógyszer, mert rajta van a veres kereszt.” (Már ugyan nincsen rajta, csak arany, ám ez is pusztán hatékonyságát bizonyítja, hisz szemlátomást előléptették. Részben dédnagymamámnak köszönhetően, úgy hiszem, igazán kaphatott volna valami emlékplakettet, becsületrendet, de semmi.)

S bár teljesen random választottam gyermeket elősegítő doktort, nyilvánvalóan sorsszerű volt találkozásunk és egymásnak vagyunk teremtve, tekintve, hogy szakterületére (vagy minekhíjják) nézvést szülész-nőgyógyász ÉS patológus. Imádom. Az eleje és a vége érdekli, a közepe nem, hát vagyunk ezzel így egy páran.
Ki ne vágyott volna arra, hogy egy patológusnál hozhasson világra egy darab új életet?! Tökéletesen megnyugtató érzés, hogy bármi történjék szülés közben, minden lehetséges kimenetelnél jelen van a szaktekintély egyetlen személyben.
És utánozhatatlan hatást vált ki egy beszélgetés során félvállról odavetni: „A patológusom azt javasolta…..” Ó, egek, sokkal jobb, mint az én vicceim.
Ezzel teljesen levett a lábamról, és értékéből semmit sem von le a tény, hogy alapból éppen terpesztettem égnek emelt alsó végtagokkal egy kilövőállomáson. (Ban.) Lábamon béna zokni, testemben szimbionta. (Nem, hiába húzod alá, nem vagyok hajlandó szimbiótának leírni. Kabbe. Gép vagy.)

Ámde az élet nem csupa móka és kacagás. Törpillát például biztosan megdugta legalább egyszer mindenki a faluban, mint ahogy Hófehérkét a hét törpe és további bányászbarátaik. És a vadász. És a békakirályfi. (Ez egy tendencia a mesékben egyébként, hogy számos kistestű hímnemű és egyetlen nő összefonódnak és a nők még el is vannak tartva…höhh. Illetve fujj. S bár magától értetődően feminista nézeteket hirdetnek, személy szerint jobban tudok azonosulni a Hamupipőke mondanivalójával, jelesül, hogy „Egyetlen pár cipő meg tudja változtatni az életed.” Hát még 15. Persze csak ha a törpék fizetik.)
A várandóssággal vizsgálatok járnak ugyanis, amiknek kellemessége nem is mérhető ahhoz az élményhez, mikor Törpilla rádöbben, hogy időszerű felkeresnie a bőr – és nemibeteg – gondozót, s nem az ekcémája miatt.

S az ember terhes lányára rászabadul a világ. Mit ne mondjak, nem épp a megfelelő fele.

Első körben undok asszisztensnők képében, akik diszkrét 45 perces várakoztatás után (ebből 21 az épület előtt, nyitásra várva a mínusztízben) közlik, hogy nem, nem jöhetek Budapesten laborvizsgálatra, mivel állandó lakcímem püspökladányi és különben is, magánnőgyógyász írta a beutalót, azt pedig tilos nyilván, nem is orvosok azok, csak óriás uborkák, itt már felhorgad bennük a proletár, akurvaannyátakisburzsujlibának, hiába mondom én szívszaggatón, hogy dehááááátpatolóóóóóóóóóógus. Utálnak. Egyébként is, minek szülök, csak több melójuk van velem, leszarják, hogy gyarapszik a nemzet és a földgolyó. Így sóhajtva hazalibegek énvárosomba laborba, az útiköltségem többe kerül, mintha fizettem volna a vizsgálatokért.
De ha fizetek értük, megszólnak az előző asszisztensnők klónjai, mit szórom a pénzt, terhes vagyok, vegyek inkább sarokvédőt a bútorzatomra.
Természetesen ezt visszafelé is eljátsszák, mikor püspökladányi háziorvosom közli, hogy hiába hozzá tartozom, ő ugyan ki nem ír táppénzre, mert Pesten élek (bár egy darab albérletbe nem tudtam itt bejelentkezni soha röpke életem folyamán) és különben is, akit magánnőgyógyász javasol, az nem más, mint táppénzcsaló, szóval húzzam vissza a belem Pestre, szimuláns vagyok.
Egy dinnyét hordok a bőröm alá beültetve, most jól leleplezett.
Legszívesebben addig stemplizném a fejét a pecsétjével, amíg be nem dagad az agya végzetesen és szétviszi azt az okos rendszerellensége-felfedező fejét, persze a Szigorúan ellenőrzött vonatok erotikus felhangja nélkül.
Sehol sem szeretnek engem. Azért, mert lakom. Csak nem jól.
Nincs is rosszabb, mint lakni, higgyetek nekem.

Egyedül védőnőm nem baszgat lakcímkártyákkal, kedves és szeretetreméltó hozzáállás. Még azt is megbocsájtom neki, hogy helyette mindig elmondja, hogy a szülés után ki fog hullani az összes fogam és hajam. Állok elébe, legalább lehetek gonosz boszorkány és beköltözhetek Hófehérkéékhez, átvéve a törpék egy részét. (Egy KIS részét.) És akkor kezelhet doktorbubó, basszammeg.

Mellékszál, de szépemlékű ifjonti koromban mit sem vágytam jobban, mint lakni, tekintve, hogy volt egy rövid, ám annál kellemetlenebb időszak (megörökítve személyi igazolványomon, úgy nézek ki, mint akit sokan és sokáig erőszakoltak és vertek és további effélék vannak neki beígérve, még elfogult források szerint is), mikor tökéletesen hajlékmentes voltam, holmijaim egy barátnőm pincéjében hevertek boldogtalanul (köszönöm, Réka, soha nem felejtem el, kérhetsz bármit, tiéd a lelkem), miközben én ugyanezt tettem padokon, könyvtárakban és nullahuszonnégyes mekikben, ipari mennyiségű kávét fogyasztva a 200 fokban. S annyira vágytam egy albérletet, hogy beugrottam egy közvetítőirodának is, akik segítséget ígértek reménykedő kisszívemnek a kereséshez, majd szinte vihogva a kezembe nyomtak egy A/4-es papírlapot, címekkel telítve (melyek abszolút nem feleltek meg az én preferenciáimnak, mint utóbb kiderült), majd közölték, hogy akkor ez 8000 Ft. És én annyira örültem a nyomorult papírlapnak, hogy ha a nem igazán tetszetős ifjú cserébe szopásra kér fel, boldogan ugrottam volna. Kétségbeesésemet mutatja, hogy akkor sem álltam volna ellent, ha azt mondja, hogy a potenciális lakhelyemet tartalmazó fecni ára egy szopás ÉS 8000 Ft. Örültem volna, hogy mennyire megéri nekem. Úgy ám. (Egy e-mail-címet is kaptam, hetente változó jelszóval, ahol újabb ajánlatok várhatnak rám, ha nyitott az elmém.) Kicsit később, a Blaha Lujza téren kornyadozva kiszelektáltam a nem megfelelő otthonokat, kettő maradt. Ám csodálatos módon az egyiket végül valóban kivettem, szóval a papírlapot azóta is őrzöm bekeretezve, pedig már tudom, hogy lakni maga a boldogtalanság esszenciája.

Mellékszál vége.

Az engem riogató egészségügyi foglalkoztatottak (nem dolgozók semmiképpen, hevernek csak, mint varangyosbéka az iszapban, nyelvükkel dagadék bokám után kapkodva gonoszdin) másik kedvelt témaköre a tetoválások jelenléte a bőrömön, összefüggésben anya-képességeimmel (melyek valószínűleg kimerülnek a poroló nem rendeltetésszerű használatában), leendő szüleményem majdani életvitelszerű drogproblémáival, korai és erőszakos elhalálozásommal illetve ennek nem bekövetkeztekor bőröm öregkorra való összeszottyulásával.
Nos, amikor az ember lánya már két lépcsőfok után liheg, állandóan kóvályog és csak azért nem alszik el bármilyen testhelyzetben, mert egy alien belülről iszonyú erővel szabálytalan időközönként bordán rúgja avagy légkalapáccsal ütlegeli (igenis valódi légkalapács – hogy hogy jutott alienem birtokába, nem tudom, de tekintve a fogantatás utáni erős és gyakori illumináltságot részemről, bárhogy odakerülhetett, mindenféle hagyományos módokon), akkor nem igazán tudja tolerálni az efféle megnyilvánulásokat, de nem mer szólni mégsem, hátha elkérik a lakcímkártyáját és akkor vége mindennek.
De legalább a nőgyógyászom arc nélkül is fel fog ismerni a boncasztalon.
Lakótársam, Néni is jobban reagál testem borító jelekre, valószínűleg vagy mert halott, vagy mert 69.

Másik kedvenc téma, hogy vérszegény vagyok, ésakkorezzelmostmitcsináljak, szedem a vastablettát semmi hasznára, majd 6 hónap után a homlokukra csaptak: ja igen, ne szedjem együtt a vasat a magnéziummal, mert ez utóbbi nem engedi felszívódni az előbbit, igaz, hogy mindkettőt reggelre írták fel, szóvalakkormostkiahülye, és ne lepődjek meg, ha fekete lesz eztán a székletem. Én már nem lepődök meg semmin, mióta évekkel korábban egy irdatlan hasmenésre széntablettát kezdtem szedni és nem mondta senki, hogy az csak bakteriális alapú bélproblémára hasznos, stressz alapúra nem, ennek eredményeképpen még nagyjából kettő hétig mindössze annyi változást tapasztaltam, hogy fekete port fostam intenzíven, ami előszörre nem kicsit meglepő (és mulatságos).
Kár, hogy nem volt bidém, komplett vályogtéglákat készíthettem volna viszonylag kis befektetéssel.

Más változások is vannak itt, kéremszépen. Mikoron például az éjszaka közepén arra riad az ember lánya, hogy jobb orrlyukából konkrétan gyomorsav preckel kacéran, az valami felbecsülhetetlen. Másodpercek törtrésze alatt kell eldönteni, mitévők legyünk, hányjunk, köpjünk, káromkodjunk, szippantsunk tejet orrunkba a maratás okozta károk enyhítésére, fulladjunk meg vagy mindezt egyszerre.
Mindenesetre eldöntöttem, hogy ezzel a képességemmel jelentkezek egy cirkuszba vagy freak show-ba „Sugarpie Sue, az emberi spricni” művésznéven. Bármily testnedvet kiszórok orrból, viszonylag nagy hatótávolsággal. Különösen kedvelt produkcióm a tüsszentésnek álcázott tenyérbe ömlő epe. Komplett biológiai fegyverarzenál vagyok.

Ha vándorcirkusz, még a lakcímmel sem lesz gondom többé.

Időnként felmerül bennem, hogy másoknak könnyebb-e az élet. Egészen biztosan.
De nekem legalább van saját patológusom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése