Figyelem!
Az úgynevezett érzékeny lelkületűek nyugalmának megzavarására alkalmas hanghatások
következnek alant. Ez az utolsó figyelmeztetés! Ne fogyasszuk együttesen
bárminemű gyógyszerrel, mert végzetes lehet! Belépés csak 18 éven felülieknek!
Köszönöm.
Kedveskéim!
Miután
túltettem magam a rémületes sokkon, hogy mily ügyesen ellehetetlenítettem magam
egyetlen kecses mozdulattal, azáltal, hogy első felindulásból az összes eddigi
írásomat felpakoltam ostobán, mert a tavasztól és az utcára kirajzott
nagyszámú, kevés ruhában lófráló fiatal fiútól megrészegülve elfelejtkeztem
arról a csekélységről, hogy a blog – mint műfaj – többé-kevésbé rendszeres
jelenlétet kíván, ámde én önként szorítottam fejem rabigába ahelyett, hogy
fondor módon heti egyre korlátoztam volna a dokumentumok számát; úgy döntöttem,
ma egy igazán csodálatos és elképesztő témát fogunk együtt feldolgozni,
mondhatni karonfogva és gyöngyöző kacajokat hallatva, valamint a zsenge fűben
szaladozva, mindenki legnagyobb megelégedésére, tovább fokozva az enyhe szellő,
a kirakatban félszemmel megpillantott jégkrémreklám és a napsütés keltette
múlandó bizsergést a szívünk táján.
Mivel a
korábban félkomoly szavazásra bocsájtott filmes témájú lehetőségek közül
népszerűségével toronymagasan kiemelkedett a „Lányok a túlvilágról” (e helyütt
meg kell jegyeznem, hogy leginkább 20 és 30 év közötti férfiismerőseim
nyilvánítottak határozottan véleményt), meghajlok a nép (illetve a nép
kommunikációra kész és – úgymond – a nemiségre történő legcsekélyebb
utalásmorzsára valamelyest aktívabban reagáló tagjainak) akarata előtt, bár nem
okoz problémát avagy lelki törést nekem megtenni, lévén ez nagyszámú lehetőséget
felölelő s izgalmakban dúskáló témakör, mely szemlátomást közfigyelemre is
számot tarthat, mindezek mellett legalább olyan szórakoztató, mint egy szép
ruhában lévő másvalaki által zuhanykabinban kapkodva végrehajtott, célszerszám
nélküli tésztaszűrés megfigyelése. (Mellékesen szólva, van bennem némi félelem
és rettegés, mert az utánam következő, első körben megtekintett négy blog - ennyit bírtam ki sikoltások nélkül - mind
bájos, übercukor, szirupos-karamellás, fotókkal illusztrált családi oldal, ezzel
szemben én a filmművészet legaljáról merítek, méghozzá nagykanállal és sokszor.)
Aki nem
szokott effajta, cseppet sem komolyan veendő filmeket megtekinteni önszántából,
itt még háborítatlanul abbahagyhatja.(A többiek addig elfuthatnak sörért
illetőleg más tápanyagokért.)
Olcsó és
meglehetőst elcsépelt poén lenne A halott menyasszonnyal kezdeni, tehát első
választásom (itt is ABC-sorrendben fogunk haladni, remélem, senkinek nem támadt
a legkisebb kétségbe sem efelől) a felül(alul-)múlhatatlan Barb Wire (amit
ügyesen „barvájörr”-nek kell ejteni, miképp egy igen éhes, de annál sokkal
lustább tigris mordul a vadonban, mikor vacsorája megfutamodik, s ő nem óhajt
foglalkozni vele már, majd az asszony utánamegy), ami némileg ki is lóg a
sorból, mert bár tagadhatatlanul lány ő, hagyományos (már ha helyénvaló ez a
szóhasználat jelen esetben J) értelemben véve nem túlvilági. Mégis
van kapcsolódás, Kedveseim, mert ez az alkotás túlvilágian rossz és fertelmes,
azzal együtt, hogy Pamela Anderson itt még ugyancsak csúcsformában van, és nem
hasonlít mostani, „alkoholista-konyhásnéni-aki-a-pólója-alatt-csempészi-ki-a-menzáról-az-egynapos-túrós-buktákat-hogy-a-sarki-presszóban-azzal-törlessze-a-tartozását”
küllemére.
Nyilván
lesznek majd, akik másképp vélekednek, én a magam részéről azt gondolom, hogy
nem feltétlenül a színészi képességek legjava, mikor az ember lánya bőrruhában
az irracionalitásba hajló méretű melleit mutogatja, bár kétségtelenül a film
erényei közé sorolhatjuk, míg magát a történetet illetve a késztetést, hogy
valamiféle történet legyen (mert ha csak minden logika nélkül rohangálnak
egyedek ily öltözékben, az már egy egészen másfajta film, amely viszont a legkevésbé
sem igényli, sőt taszítja a koherens eseményláncolatot, minő meglepő hasonlatosság), a legkevésbé sem. Hogy
lássátok, feleim, mennyire meddő volt a forgatókönyvíró próbálkozása, ímhol
egynémely szál: jövőbeni polgárháborús övezet, titkos információk birtokában
lévő tudós, akit az utolsó szabad városból ki kell juttatni valahová máshová
(az agy már itt összeomlik és eztán egy kérdést ismételget görcsösen: „Miért,
ó, miért kell az utolsó szabad városból valamely más, ezek szerint nem szabad városba
átküzdeni egy fontos személyt??”), ellenállás (az előzőek továbbgondolása, az
agy itt adja fel végleg, és a film végéig lefuttat egy gyors teszter-programot),
vak és többnyire részeg (lehet, hogy e kettő összefügg, mert a civilizáció csudás
humanoid terméke egy jövőbeni vagonból szívta le a metil-alkoholt?) testvér
halála miatti bosszú, személyazonosság-megváltoztató műírisz és az
elmaradhatatlan szerelmi szál, ahhh. Köszönjük, Pamela, majd értesítjük.
Nyilvánvaló,
hogy nem vagytok felkészülve rá, Kedveskéim, de a Beetlejuice jön, ami habfalat
a továbbiakhoz képest, viszont számos lány vesz benne részt a túlvilágról,
mondhatni seregnyi, és némelyikük kifejezetten szimpatikus, amúgy timbörtönösen,
talán még kávézni is elmennétek együtt, ha a részükről mutatkozna erre a
legcsekélyebb igény. Mindezen erények mellett azonban Michael Keaton sokáig hozzájárult az áhított férfi képének kialakításában. :)
Következő
versenyzőnk a Leszbikus vámpírok gyilkosai. Na tessék, Drágák, ez már túlvilág
a javából, főszerepben egy elhasznált, másnapos, enyhén kérődző Frodóra
emlékeztető figurával, a „pszichosokk” felirattal a borítón, amit higgyünk el
fenntartások nélkül, valóban így leszen, s ez már az első 2 percben (nem húzták
el, annyi bizonyos) bizonyossággá válik, s valamely tompa sajgássá fejünk
tarkóközeli részében, mert elhangzik e mondat: „Egy szent kardot kell
kovácsolnia, melyen ősi babiloni átok ül, melyet saját vérével pecsételt meg.”
(váááááá – a szerző megjegyzése, aki szerint kérdéses, hogy egy frissen kovácsolt kardon mi módon tud ősi átok ülni), és ez csak rosszabb lesz, mert egy rontással
egybekötött fejlecsapással folytatódik kisvártatva emígyen: „Attól fogva a falu
minden 18. életévét betöltött hajadonja leszbikus vámpírként született újra.”;
fontosnak tartom elmondani, hogy itt még mindig csak 2 perc 48 másodpercnél
tartunk. Nem mondható el tehát, hogy a készítők feleslegesen húzták az időt, az
első átváltozott vámpírleányhoz fél órán belül szerencsénk lesz (meg is érdemli
egyébként, miért zuhanyozott teljes sminkben az ostobája), kellemdús
tanulságokat kapunk továbbá, például, hogy tompa faággal is lehet vámpírt fehér
szutyivá szétkenni, ha nagyon akarja az ember lánya, míg a mamlasz férfiak
(kettő darab) a háttérben szerényen bámulóznak (általános jellemző majdhogynem
a végig); hogy óvakodj a volt barátnőtől, mert egy baltával a fejében is
kitartó marad; a legnagyobb gyöngyszem pedig, hogy ha csak és kizárólag úgy
tudnak bejutni a házba az undok fajzatok, hogy behívod őket, akkor NE HÍVD BE ŐKET.
83 percnyi tömény móka és kacagás, a stáblistával együtt.
Ehhez a
témakörhöz kapcsolódik még egy keskeny kis határon a Mesék a kriptából című nagyszerű
sorozat Vérbordély epizódja Erika Eleniakkal ugyebár, aki – mint tudjuk – korábban
említett felejthetetlen Pamelánk úszócimborája volt mindannyiunk gyerekkorának a
margarin ízű télifagyi melletti másik meghatározó élményében, a Baywatch-ban.
Újabb
barátunk a Re-animátor 2., a sokatmondó „Az újraélesztő menyasszonya” alcímet
viselvén, ami talán megtévesztő lehet gyertyafényes Vészhelyzeten edződött
habos lelkületünknek, de nem, Kedveskék, még csak nem is a Grace-klinika (és
nem is a Fekete-erdő, ha már itt tartunk); melyben egy komplett hölgy
összerakása történik innen-onnan lenyúlt, elcsalt, összebolhapiacozott, az első
epizódból igényesen megmaradt részekből, illetve a feszültség végett további
más lények is keletkeződnek, kikre szívesen hoznék szemléltető példákat, de
azért – bármily hihetetlen is némelyek szerint – maradt még bennem szemernyi
jóérzés. Annyit elkotyogok azért, mert nagy kedvencem, hogy a „Bodri, adj egy
pacsit!” – kitétel egészen más szemszögből kerül megvilágításra. J
Utoljára
hagytam a Zombisztriptízt, mert a kedvencem mind közül, és mert z-vel kezdődik.
Ez aztán a mulatság netovábbja! Van itt minden, mint a vurstliban: Jenna
Jameson (igen, AZ a Jenna JamesonJ ), Robert Englund az Elm utcából,
filozófusokat válogatás nélkül (ó, igen, még Nietzschét is beveszik) idéző
sztriptíztáncosnők (a párbeszédeken még mindig hiénamód betegre röhögöm magam,
ügyesen a fotelből kiesve), akik a síron túl is rivalizálnak, laborból kiszökő
mutáns zombivírus és igen, az elmaradhatatlan KOMMANDÓSCSAPAT (megjegyezném,
hogy a legremekebb kommandóscsapat, amelyet valaha láttam, mind összetételben,
mind hatékonyságban, mind beszédkészség szempontjából, azzal együtt, hogy hitvány
újoncfiú terjeszti el a káros kórt), továbbá mocsok és fertő minden
mennyiségben, több szempontból is méltó befejezéssel.
Mára
ennyit, Kedveskék, remélem, pokolian jól mulattatok. J Én igen.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése